Eerlijk winkelen-app

Op vrijdag 11 oktober hebben we samen met wethouder Herman Geerdes de app en website Eerlijk Winkelen Houten. Hiermee kun je heel gemakkelijk winkels en restaurants vinden met biologische, fairtrade of tweedehands producten.

De App is gratis beschikbaar en te downloaden op de smartphone, iPad of pc. Ook kun je de informatie vinden op de website eerlijkwinkelenhouten.nl.

Een landelijke stichting heeft gecontroleerd of de geselecteerde winkels en restaurants aan de gestelde criteria voldoen. Bij de landelijke stichting is ook promotiemateriaal verkrijgbaar. Zo is er een sticker Eerlijk Winkelen voor winkels of restaurants beschikbaar.

De App Eerlijk Winkelen is een landelijk initiatief en al voor meer dan 60 gemeenten in Nederland beschikbaar. De werkgroep Fairtrade gemeente Houten heeft de landelijke app gevuld met 37 ondernemingen in en om de gemeente Houten. Kijk ook op Omroep Houten.